Bra mat

Kate Bosworth
pic: topnews.in

Ett av mina nyårslöften är att börja äta nyttigt. Mina dåliga mat och sömnvanor är inte riktigt det bästa för varken min hud eller min kropp. Jag vet att det är ett av dom vanligaste nyårslöftena och även fast jag aldrig lyckas hålla det så är det mitt löfte år efter år. Man kan väl hoppas. Om det finns någon där ute vars nyårslöfte också är att äta nyttigt tänkte jag skulle skriva en lista på mat som är bra för både kroppen och huden. Har kollat runt lite på nätet och hittade dessa:

Mandel
Morötter
Mörk choklad
Linfrön
Grönt te
Tomater
Lax
Makrill
Rapsolja
Avokado
Fukt
Bär
Rooibos
Olivolja
Grönsaker
Groddar
Alfalfa
Yoghurt
Surkål
Kimchi
Kött
Fet fisk
Bönor
Frön
Skaldjur
Fullkorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0